Provridningen

Dagen började med att jag var övertaggad på att åka dit, som vanligt när det gäller superviktiga och roliga saker :D
Jag visste inte om jag bara skulle hälsa på denna ponnyn, eller om jag skulle rida också. Så jag skulle inte hoppas för mycket. Men när jag kom fram, så stog ponnyn redan i stallgången. Jag borstade, kratsade hovarna, myste, tränsade och sadlade honom. Sen gav vi oss av mot en stig, jag och ponnyns ägare. Vi red ute i skogen ungefär 45 minuter. Sen red vi till padocken som är bredvid stallet, och där jobbade jag med att få ner honom på tygeln, ställa honom och få allt på rätt plats. Jag kände redan då att detta är en ponny jag älskar, som kärlek vid första ögonkastet! En riktig jennyponny är det, de kan jag lova er! :)
Så nu har jag och mamma bestämt som ett ''möte'' med ägaren för att prata mer om betalning, dagar jag ska vara där osv. Antagligen, det är absolut inte helt bestämt, men kanske att jag blir medryttare. Typ... sådär 99% :D 
Åh, jag längtar tills skolan börjar och jag ska vara i stallet med han, kommer bli sååå kul! :D 
Haha, mer än så berättar jag inte ;)
______________________________________________________________________________________________

Den 3 augusti åker jag på ridläger, ett som ligger ungefär 1.5 timmar från stockholm... :/ Aja, vad gör man inte för hästar? ;)
Där är jag i 7-8 dagar, ett hoppläger är det, så vi hoppar typ en gång per dag, och andra passet så är det markarbete eller uteritt. 
Nu ska jag ta en glass och sätta mig i solen och chilla litt, skönt :D 
 
om bilden är supersuddig i början, vänta några sekunder så blir det bättre kvalité ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback