Nätmobbning

en sak jag blir riktigt irriterad på är NÄTMOBBNING. Att vissa liksom tycker att på internet så finns inte lika mycket ''känslor'', då kan man säga vad som helst. Men i verkligheten, då vågar man inte säga nåt av detta? Då är det som om man är bästa vänner. Feghet kallar jag det, sen om du är sån som mobbar på nätet så ska du veta att ingen, ingen ingen i hela världen uppskattar det. Det är verkligen det FEGASTE jag vet, och jag kommer alltid tycka det. Jag har själv varit med om rätt mycket bråk bland vänner, nära till mobbning. Jag har inte mobbat, men jag har alltid varit den mer försiktiga och känsliga personen, som LÄTT blir sårad. Det är ju ioförsig bra, då jag märker vem jag kan lita på. Jag har mått helt ärligt skit, redan i lågstadiet över att jag bråkade med VÄNNER. Nu har dom jag bråkat med mognat på sig och vi bråkar inte längre, vilket är skönt men vi umgås lixom inte längre. Jag har tatt tag i mig själv och sagt själv, UMGÅS INTE MED DOM. Men det är svårt att bara, poff, så ska jag inte vara med den där ''bästa vännen''. Detta var då inte nätmobbning, det har jag inte varit med om, men jag känner personer som vart med om det. Jag har stöttat dom men inte lagt mig i. Har du en vän som blir nätmobbad, som inte känner sig trygg osv på nätet mellan vänner? Tänk på att INTE lägga DIG i din väns bråk, försök stötta vännen istället och göra det bästa som går. Det blir bättre i längden, tro mig. Jag varit med om det och nu har jag verkligen flera jag kan lita på och som stöttar mig i vått och torrt. 
Jag kan säga att jag ÄR sån jag är, jag ändrar mig inte för NÅN. verkligen inte. Kommer alltid vara mig själv, vad som än händer. Känns som en vän har försökt ändra mig för en viss person, men nej. kanske mister den personen för ett tag, men det kanske var värt det? Tror det, jag ändrade mig ju inte! ;)
 
Tänk på det, att om du möter en ny person, så var alltid alltid alltid dig själv. INGEN gillar folk som gör till sig för att få uppmärksamhet, mer vänner, få killar på fall osv. Jag är inte poppis bland killarna och det är jag medveten om. Jag vill inte vara poppis bland dom, för vissa kanske jag inte ens känner och då vet jag vad dom går efter. Och det vill jag inte ens tänka på, att vissa killar är så dumma... :(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback